Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2015

«ΝΑ ΜΗ ΘΑΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


 
Φταίει η οικονομική κρίση;;
Τα τελευταία χρόνια, παρά το ότι η χώρα μας μαστίζεται από μια πολύπλευρη και πολυδιάστατη κρίση, πολλές ελληνικές πόλεις, έχουν κάνει άλματα, αφήνοντας την Κέρκυρα πολλές δεκαετίες πίσω.

Η Βέροια, η Καβάλα, η Καλαμάτα, τα Γιάννενα, η Κομοτηνή, τα Τρίκαλα, η Λάρισα, η Ρόδος, η Μύκονος, το Ναύπλιο και άλλες, βελτίωσαν τις υποδομές τους, αναστήλωσαν τα μνημεία τους, δημιούργησαν από το τίποτα τουριστικούς προορισμούς – πόλους έλξης επισκεπτών και βελτίωσαν τις συνθήκες διαβίωσης των πολιτών τους.
Η Κέρκυρα, με τη συγκλονιστική ιστορία, ατύχησε. Όσοι άσκησαν εξουσία, διορισμένοι ή αιρετοί, την αγνόησαν. Αγνόησαν τη θέση της στην ιστορία και αδιαφόρησαν. Αρκέστηκαν σε μια κακή διαχείριση, αρνούμενοι να συγκρουστούν με κατεστημένα και ανίκανοι να δώσουν μια νέα πνοή στην πόλη και κατ’ επέκταση στο νησί. Τα προβλήματά μας λοιπόν έχουν ονοματεπώνυμο.
Η ανάδειξη μνημείων δεν είναι κάτι καινούριο. Δήμοι πολλών ελληνικών πόλεων, που διαθέτουν ιστορικά κέντρα (π.χ. το Ναύπλιο) αλλά και ευρωπαϊκών όπως π.χ. στη γειτονική ΙΤΑΛΙΑ οι Δήμοι της Ρώμης, της Σιέννας, της Βιτσέντσας, του Σαν Τζεμινιάνο κλπ, που βασίζουν την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ τους στον ΤΟΥΡΙΣΜΟ, αναστηλώνουν, συντηρούν και αναδεικνύουν με κάθε τρόπο τα τείχη και τις πύλες των πόλεών τους. Όλο αυτό βέβαια – πέραν της πολιτιστικής αναβάθμισης – λειτουργεί και ανταποδοτικά, αφού προβάλλονται ουσιαστικά οι πόλεις, βελτιώνεται η τοπική οικονομία, μειώνεται η ανεργία των νέων και βελτιώνεται η καθημερινότητα των δημοτών.
Με την προσπάθεια για την ανάδειξη των ευρημάτων της Πόρτα Ριάλα, που καταβάλλουμε εμείς οι «ρομαντικοί Κερκυραίοι», που εμφανιστήκαμε τελευταία στα κανάλια και χαλάμε την ηρεμία και το βόλεμα μερικών συμπολιτών μας, θέλουμε να προβάλουμε θετικά την πόλη μας και μακροπρόθεσμα να βελτιώσουμε την ποιότητα τής ζωής μας.
Από κάπου όμως πρέπει να ξεκινήσουμε. Πρέπει να μάθουμε να σχεδιάζουμε το μέλλον, θέτοντας βάσεις στο παρόν. Ο κρατικός κορβανάς έχει αδειάσει. Οι τύχες μας είναι στα χέρια μας. Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης έργων, υπάρχουν. Γιατί οι υπηρεσίες μας, αδυνατούν να τα απορροφήσουν, στο μέγιστο βαθμό;. Πως περιμένουμε να εισρεύσει «φρέσκο» χρήμα στην αγορά, που θα ανακουφίσει τον χειμαζόμενο λαό; Άρα τα έργα πολιτισμού ΔΕΝ είναι έργα βιτρίνας. Είναι πολυδιάστατα, σημαντικά και παρέχουν ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης.
Ουδέποτε κάναμε λόγω για αναστήλωση του μνημείου, παρά το ότι σε άλλες χώρες θα θεωρούταν αυτονόητο. Άλλωστε, το ελλιπέστατο – κατά την άποψή μου – άρθρο 40 του νέου Αρχαιολογικού -λεγόμενου- Νόμου 3028/2002 του κ. Βαγγέλη Βενιζέλου, δεν προβλέπει την ολική ή την μερική ανακατασκευή μνημείων (εκτός των περιπτώσεων που συμφωνεί ο κ. Υπουργός).
Σε κάθε περίπτωση πάντως, με βάση κάποια καλή μελέτη και με το δεδομένο ότι αυτή την περίοδο, ο Υπουργός Πολιτισμού, είναι Κερκυραίος, τα ευρήματα θα μπορούσαν να παραμείνουν ορατά (όπως π.χ. στον πεζόδρομο της οδού Αιόλου στην Αθήνα) κάτω από ειδικό διαφανές κρύσταλλο, πράγμα που θα μπορούσε να προτείνει – αν όχι να απαιτήσει – τόσο η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κέρκυρας, όσο και η Δημοτική μας Αρχή, με ταυτόχρονη τοποθέτηση σχετικής ενημερωτικής πινακίδας με κείμενο, φωτογραφίες, σχέδια και -γιατί όχι- βίντεο. Η «Πύλη της ξηράς» στο Ναύπλιο, το «Παρεκκλήσι του Αγίου Ελισσαίου» στην Πλάκα και άλλα, ανακατασκευάστηκαν ολοκληρωτικά, με θετικές εισηγήσεις των αρμοδίων Εφορειών Αρχαιοτήτων και τις «ευλογίες» του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Ή ΠΟΡΤΑ ΡΕΑΛΕ;;;;;
Ας αφήσουμε επιτέλους στην άκρη αντιπαλότητες, συμφέροντα, εγωισμούς και ας αγνοήσουμε σκοταδιστικές αντιλήψεις, που θέλουν την Porta Riala, σύμβολο δεσποτισμού της ενετικής εξουσίας.
Ας προσπαθήσουμε, όλοι μαζί, χωρίς εντάσεις, να κάνουμε την υπέρβαση και να πρωτοπορήσουμε.
Η πόλη μας το έχει ανάγκη και εμείς έχουμε εξαρτήσει τη ζωή μας, από αυτή την πόλη.
Γεράσιμος Γ. Μουρμούρης
Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.

http://24corfu.com 
 
Χαμός στην Κέρκυρα με τις δωροεπιταγές 850€ για ψώνια σε ΣουπερΜάρκετς!Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να λάβεις μέρος σε μια έρευνα καταναλωτών σχετικά με κάποια προϊόντα στα ΣουπερΜάρκετς.Λάβε μέρος πατώντας εδώ