Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2015

Τιτανικός» στο λιμάνι του Βόλου...




«Τιτανικός» στο λιμάνι του Βόλου. Η κρουαζιέρα δεν έχει καμία προοπτική ανάπτυξης και ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Γιάννης Πρίγκος έριξε... βόμβα μεγατόνων στη χθεσινή συνεδρίαση για την παρουσίαση του προγράμματος τουριστικής προβολής του δήμου: ο Βόλος δεν συμπεριλαμβάνεται στον εθνικό κατάλογο των λιμανιών κρουαζιέρας, ενώ το ίδιο το master plan του λιμανιού δεν προβλέπει την ανάπτυξη κρουαζιέρας!

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Ο Βόλος για το 2015 έχει υποδεχθεί μέχρι στιγμής 45 κρουαζιερόπλοια και 55.000 επισκέπτες. Εως τέλος του έτους αναμένεται συνολικά η υποδοχή 56 κρουαζιερόπλοιων, ενώ ο δήμος Βόλου προετοιμάζει δράσεις για την υποστήριξη και ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού μέσω της κρουαζιέρας.
Ωστόσο, οι προοπτικές δεν είναι ευνοϊκές, σύμφωνα με τον κ. Πρίγκο. «Ο Βόλος δεν είναι αξιολογημένος ως λιμάνι κρουαζιέρας σε εθνικό επίπεδο. Στο master plan δεν υπάρχει καν πρόβλεψη για την κρουαζιέρα στο λιμάνι του Βόλου», δήλωσε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι ουσιαστικά η κρουαζιέρα για το λιμάνι του Βόλου είναι μη υφιστάμενη. «Μόλις εφαρμοστεί το master plan, τα κρουαζιερόπλοια δεν θα μπορούν να δένουν στην προβλήτα των εμπορευματοκιβωτίων», ανέφερε, ενώ πρόσθεσε ότι στην κεντρική προβλήτα οι προοπτικές είναι μικρές. «Λόγω του μικρού βάθους μπορούν να προσεγγίσουν μόνο μεσαίου μεγέθους και μικρά κρουαζιερόπλοια», επεσήμανε.
Γιάννης Πρίγκος: «Η κρουαζιέρα μπορεί να πάψει να υπάρχει τα επόμενα χρόνια. Χρειάζομαι υποστήριξη για την αναθεώρηση του master plan»
Γιάννης Πρίγκος: «Η κρουαζιέρα μπορεί να πάψει να υπάρχει τα επόμενα χρόνια. Χρειάζομαι υποστήριξη για την αναθεώρηση του master plan»
Αλλά και πάλι τα στοιχεία είναι αποθαρρυντικά. Σύμφωνα με στοιχεία για την παγκόσμια κίνηση επιβατών, διακινήθηκαν μέσω κρουαζιέρας 4,7 εκατομμύρια επιβάτες για το 2013. Από αυτούς μόλις το 11% μετακινήθηκαν με κρουαζιερόπλοια μεσαίου μεγέθους χωρητικότητας 1.000 επιβατών. Κι από αυτά τα κρουαζιερόπλοια λίγα επιλέγουν ταξίδι στη Μεσόγειο, προκειμένου να έρθουν και στο Βόλο.
«Αν θέλουμε κρουαζιέρα, χρειάζομαι υποστήριξη για να αναθεωρήσουμε το master plan. Αλλιώς η κρουαζιέρα θα πάψει να υπάρχει», δήλωσε ο κ. Πρίγκος.
Οι παρατηρήσεις του κ. Πρίγκου προκάλεσαν προβληματισμό στους τοπικούς φορείς. Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Ιάσονας Αποστολάκης ζήτησε να γίνει «ειλικρινή συζήτηση για το τι θα γίνει με την κρουαζιέρα». «Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαρίσει αν θέλουμε τουριστικό ή εμπορικό λιμάνι», πρόσθεσε ο ίδιος.
Παρ’ όλα αυτά ο δήμος Βόλου, συνεχίζει να σχεδιάζει για το 2016: παραγωγή πληροφοριακού υλικού, λειτουργία info point εντός του τέρμιναλ υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας, συνέχιση του προγράμματος προσφορών της τοπικής αγοράς προς τους επιβάτες, επιμέλεια των εισόδων μέσω των υπηρεσιών του Δήμου.
Μάλιστα αυτή την περίοδο εκπονείται έρευνα σε επιβάτες κρουαζιέρας, προκειμένου με βάση τα ευρήματα που θα προκύψουν να γίνουν διορθωτικές κινήσεις.
Τουριστικό... Βατερλό για το 2015
Το τουριστικό... Βατερλό που συντελέστηκε στο Βόλο το καλοκαίρι του δημοψηφίσματος και των capital control αποτυπώνεται σε έρευνα για την τουριστική κίνηση για το 2015 που εκπόνησε το τμήμα τουρισμού του δήμου.
Στον Αύγουστο περιορίστηκε για φέτος η κίνηση, με την τουριστική περίοδο να συρρικνώνεται δραματικά
Στον Αύγουστο περιορίστηκε για φέτος η κίνηση, με την τουριστική περίοδο να συρρικνώνεται δραματικά

Η έρευνα παρουσιάστηκε στη χθεσινή συνεδρίαση για την παρουσίαση του προγράμματος τουριστικής προβολής του Βόλου και αποτέλεσε πολύτιμο εργαλείο για τη χάραξη της τουριστικής στρατηγικής του Δήμου για το 2016.
Η έρευνα έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν στις τουριστικές επιχειρήσεις τον Σεπτέμβριο. Στα 73 ανέρχεται ο αριθμός των καταλυμάτων που συμμετείχαν στην έρευνα επί συνόλου 163, ποσοστό ανταπόκρισης της τάξης του 44%. Από το σύνολο των ερωτηθέντων τα 40 ήταν ξενοδοχεία κλασικού τύπου, τα 13 παραδοσιακά καταλύματα και 20 ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Τα ευρήματα της έρευνας ήρθαν να αποτυπώσουν σε νούμερα το τουριστικό... Βατερλό που βίωσε το περασμένο καλοκαίρι ο επιχειρηματικός κόσμος της περιοχής.
Σύμφωνα με αυτά, η μέση πληρότητα στο σύνολο των καταλυμάτων κυμαίνεται στο 40%. Μάλιστα έχει συρρικνωθεί η περίοδος υψηλής πληρότητας καθώς η θερινή περίοδος έχει περιοριστεί στον μήνα Αύγουστο.  Ο μήνας Ιούνιος δε, εμφανίζει το μικρότερο ποσοστό πληρότητας στο σύνολο του έτους.
Στο σύνολο των μηνών το μεγαλύτερο ποσοστό καταλυμάτων (40-50%) δήλωσαν κυρίως μείωση της πληρότητάς τους. Τα ποσοστά πληρότητας συγκλίνουν στο σύνολο των κατηγοριών κατά τους θερινούς μήνες και κυρίως τον Αύγουστο. Αντίθετα στις υπόλοιπες περιόδους, υψηλότερες πληρότητες (30-40%) εμφανίζουν τα ξενοδοχεία με τα παραδοσιακά να υπερτερούν ελαφρά κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο.
Αυξημένες συγκριτικά πληρότητες εμφανίζονται ανάλογα με το μέγεθος της δυναμικότητας. Ετσι στα καταλύματα κάτω των 10 δωματίων η μέση πληρότητα είναι 30% ενώ στα άνω των 11 δωματίων η μέση είναι 48%.

Ιάσονας Αποστολάκης: «Πρέπει να γίνει ειλικρινής συζήτηση τι θα γίνει με την κρουαζιέρα»
Ιάσονας Αποστολάκης: «Πρέπει να γίνει ειλικρινής συζήτηση τι θα γίνει με την κρουαζιέρα»
Τέλος ως προς τον τόπο του καταλύματος, τα καταλύματα του Βόλου εμφανίζουν υψηλότερες πληρότητες στο σύνολο των μηνών, ακόμη και στους θερινούς μήνες. Η μέση πληρότητα κατά έτος είναι 55% με μέγιστα τον Αύγουστο και τον Δεκέμβριο. Ακολουθούν τα ορεινά καταλύματα όπου η πληρότητες είναι χαμηλότερες με μέση τιμή 37% και μέγιστα τους μήνες Αύγουστο 62%, Δεκέμβριο 59%, Ιανουάριο 57% και Απρίλιο 50%.
Τέλος ακολουθούν τα παραθαλάσσια με μέση τιμή 28% και με πληρότητες που κατά τους θερινούς μήνες (Ιούλιο και Αύγουστο) προσεγγίζουν αλλά δεν ξεπερνούν αυτές των ξενοδοχείων, ενώ τον Ιούνιο το ποσοστό πληρότητας ήταν χαμηλότερο και των ορεινών.
Ως προς την εκτίμηση της μεταβολής στην πληρότητα η τάση είναι όμοια μεταξύ των κατηγοριών με υψηλότερο ποσοστό καταλυμάτων να δηλώνουν μείωση με εξαίρεση τον Αύγουστο όπου αύξηση πληρότητας δηλώθηκε στα παραδοσιακά.
Ελληνες οι τουρίστες
Το 73% των τουριστών παραμένουν Ελληνες με το ποσοστό των αλλοδαπών στη σύνθεση των επισκεπτών να μην έχει αυξηθεί.
Βασικές χώρες προέλευσης είναι οι Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισραήλ. Ακολουθούν η Ρουμανία και Σερβία. Σε επόμενη θέση είναι η Βουλγαρία, Ολλανδία και Αγγλία, Αυστρία και Βέλγιο.
Το μείγμα πελατών είναι όμοιο ανά κατηγορία με τα παραδοσιακά ξενοδοχεία να έχουν δηλώσει συγκριτικά ελαφρά πιο αυξημένο ποσοστό αλλοδαπών. Αντίθετα η κατανομή Ελλήνων και Αλλοδαπών δεν μεταβάλλεται με την δυναμικότητα.
Η μέση τιμή δίκλινου είναι 45€ και δηλώνεται κυρίως ως αμετάβλητη στο 60% των καταλυμάτων.
«Στην έρευνα αποτυπώνεται ξεκάθαρα το κακό που έγινε με τα capital control», σχολίασε η εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Θέκλα Καμμένου.

Στα κλειστά καταλύματα που δεν συμμετείχαν στην έρευνα εστίασε ο Πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, Γιώργος Ζαφείρης. «Το ζήτημα με τα κλειστά καταλύματα πρέπει να μας απασχολήσει. Οπως και αυτό με τα παράνομα καταλύματα.
Φέτος η «κλοπή» εσόδων των παράνομων ιδιοκτητών καταλυμάτων από τους νόμιμους ανήλθε στο 1,3 δισ. ευρώ κι αυτό μόνο μέχρι τον Οκτώβριο. Στη Μαγνησία το πρόβλημα με τα παράνομα καταλύματα είναι τεράστιο», υπογράμμισε ο κ. Ζαφείρης.

taxydromos.gr 

Χαμός στο Βόλο με τις δωροεπιταγές 850€ για ψώνια σε ΣουπερΜάρκετς!Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να λάβεις μέρος σε μια έρευνα καταναλωτών σχετικά με κάποια προϊόντα στα ΣουπερΜάρκετς.Λάβε μέρος πατώντας εδώ